Zidentyfikuj kilka nawyków, które zabierają Ci najwięcej czasu w trakcie przeciętnego dnia. Nie muszą być to negatywne przyzwyczajenia. Głównym celem jest odkrycie tego na co przeznaczamy duże ilości czasu.

Dla przykładu załóżmy, że takimi rzeczami są:

1. Leżenie rano na łóżku

2. Słuchanie muzyki

3. Przeglądanie social media

Po zdiagnozowaniu trzech najbardziej czasochłonnych czynności, postaraj się wypisać dla każdego możliwe rozwiązanie lub usprawnienie.

Kontynuując przykład:

Do 1.: Zaplanowanie jednego zadania do zrobienia zaraz po przebudzeniu, wymagającego wstania z łóżka.

Do 2: Połączenie słuchania muzyki z inną czynnością jak bieganie czy prasowanie ubrań.

Do 3: Zainstalowanie wtyczki do przeglądarki ograniczającej dzienny czas przeglądania social media, lub blokowanie tych stron w określonych godzinach.

Przykłady wtyczek: News Feed Eradicator for Facebook lub StayFocusd

Następnym krokiem jest wdrożenie poprawek do swojego planu dnia. Aby nie narażać się na zbyt gwałtowne zmiany można je wprowadzać stopniowo, np. jedną w tygodniu.

Po pozbyciu się dotychczasowych pożeraczy czasu można powtórzyć proces.